yogagravid

"Att kunna yoga när du är gravid är en ynnest".

Gravid V 10

Mår illa .. går sedan 2 veckor tillbaka på akupunktur och det hjälper som tur är. Får pluttar som sitter kvar i öronen som jag själv kan stimulera.
Genom att yoga på morgonen kan jag göra så att illamåendet kommer senare, ja jag mår illa hela tiden utan så mkt på morgonen(!).

Jag har fram till och med nu praktiserat primary i ashtanga vinyasa systemet och allt känns topp.

Känns som att det är svårt att undvika att mina hälar pressar in i livmodern i Yoga Mudra yogamudra

men Baddha padmasana gravid blogggår fint ännu…

Jag gör fortfarande alla vridningar men inte dom djupaste jag gjort. Fokuserar mer på utymme/längd än vridning.
bharadvajasana-thumb-cs-23Bharadvajrasana är en väldigt fin vridning och inte är så djup, du roterar ut från magen och handen under knät motverkar karpaltunnel syndrom, helt enkelt en bra ställningför gravida.

 

 

I skulderstående är det en mage som inte går att dra in -jätte gulligt. Det är ju bara ett pytte smakprov på vad komma ska;-)
Tror det mer är tarmarna som är lösare än vanligt än livmodern.

Men denna possition utpluthih Utpluthih kunde jag inte göra längre än till vecka ca 18 förra graviditeten.
Om någon månad blir det Gurujii style (han till höger), än så länge så är det lite mer likt Sharat;-)

Många dagar nöjer jag mig med dom fundamentala positionerna. 

Min ambition är att landa varje dag i att jag aldrig stått på mattan förut. -Beginners mind, nu mer än någonsin innan!

Alla bilder är lånade från google bilder efter sök på respektiva asana, tack.

I KÄRLEK & VÄRME Sandra

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s